• يكشنبه 15 دی 1398
  • --
راه اندازی کسب و کار با بام لپس
کد مقاله: 35

در بام لپس جعبه ابزاری یکپارچه برای راه اندازی کسب و کارطراحی شده است تا کارآفرینان با استفاده از آن بتوانند کسب و کار خوبی راه اندازی کنند.


بام لپس کسب و کار

 

بام لپس جعبه ابزار کار آفرینی

جعبه ابزار کارآفرینی بام لپس

در بام لپس جعبه ابزاری یکپارچه طراحی شده است تا کارآفرینان تازه کار و کهنه کار با استفاده از آن بتوانند کسب و کار خوبی بر مبنای محصولات مبتکرانه و جدید راه اندازی کنند.

بام لپس برای کارآفرینان کهنه کاری که در حوزه یک صنعت خاص تجربه فراوان دارند نیز مفید است، چرا که با استفاده از آن میتوانند محصولاتشان را به شکل کارآمدتری به بازار عرضه کنند.

باتوجه به تشبیه بام لپس به جعبه ابزار، باید گفت که آچار، پیچ گوشتی ابزار بسیار خوبی است که فقط در مواقع خاصی میتوان از آن استفاده کرد و نمی توان انتظار کارکردی مشابه عملکرد چکش را  از آن داشت، بنابراین می توان گفت که ایده ها و تکنیک های معرفی شده در بام لپس بازاریابی ربایشی بسیار ارزشمند است و اهمیت و فایده آن زمانی افزایش می یابد که در زمان مناسب، بعنوان  بخشی از عملیات گسترده استراتزی کاری شما از آن استفاده شود.

هدف بام لپس علاوه بر راهنمایی مخاطب در فرآیند پیچیده و گیج کننده راه اندازی یک کسب و کار، به شمای کارآفرین در انجام کاری که قبلاً هرگز انجام نداده اید، کمک می کند. همان کارهای دشواری که اهمیت آنها بسیار بالاست.  

قطعا حین تلاش برای راه اندازی و آغاز کسب و کاری موفق و جدید موارد زیادی باید مدنظر قرار گیرد. از جمله می توان به فرهنگ، کارتیمی، فروش، تامین مالی و رهبری اشاره  کرد. بنیان موسسات مبتنی بر نوآوری، محصولی است که ساخته می شود و تمرکز بام لپس نیز بر همین موضوع قرار دارد.

بام لپس آمده تا به شما کمک کند کارتان را شروع کنید، اما باید توجه کنید که پس از کسب دانش در هر گام باید به ارزیابی گام های پیشین بپردازید و فعالیت های پیشین خود را اصلاح و یا  حتی تکرار کنید.

هدف این فرایند تکرار شونده و پیش رونده، دستیابی به فضایی بهینه و پاسخگو (با بازخوردهای قابل لمس) است. زمان شما برای ایجاد کسب و کارتان نامحدود نیست.

بنابراین در بام لپس، بر مبنای نتایج بدست آمده و تحقیقات صورت گرفته در مورد کسب و کارهای نوین و بکارگیری تجربیاتی که طی سال ها همکاری با کارآفرینان بزرگ در حوزه های مختلف به دست آمده، صفر تا صد مراحل راه اندازی کسب و کارتان در قالب یک اطاق تجربه اندوزی طی زمانی محدود به شما آموزش داده می شود.

بطور کلی در راه اندازی یک کسب و کار ریسک های زیادی وجود دارد که در کنترل شما نیست؛ اما حرکت در چارچوب اصول کارآفرینی به شما کمک می کند تا ریسک ها را با بررسی عوامل دخیل در آنها، محدود کرده و تا حدی تحت کنترل خود در آورید.

این فرآیند به شما کمک میکند که یا به موفقیت دست یابید یا اگر در مسیرتان شکست یا ناکامی کمین کرده باشد، زودتر با آن مواجه شده و از اثرات زیانبار آن بکاهید. در هر صورت حقیقت واضح این است که این فرآیند با به کارگیر تجربیات مربیان و اساتید حوزه های راه اندازی کسب و کار می تواند در تسریع فرایند رشد شما مفید واقع شود. 

راه اندازی کسب و کار

راه اندازی کسب و کار

 

آیا کارآفرینی آموختنی است؟ آیا کارآفرینی داری ژن خاصی است؟

 

اگر استیو پاول جابز، بیل گیتس، ریچارد برانسون، شهرام شاهکار مدیر اسنپ، حمید و سعید محمدی مدیران دیجی کالا و کارآفرینان برجسته دیگر را در نظر بگیریم، در نگاه اول فوق العاده متفاوت به نظر می آیند، اما موفقیت هر یک از آنها به دلیل داشتن ژن خاصی نیست، بلکه نتیجه ارائه محصولات متمایز و ممتازی است که به موفقیت آنها انجامیده است.

برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق باید محصولاتی نوآورانه و ممتاز داشته باشید. منظور از محصول کالای فیزیکی، خدمات و اطلاعات است.

ما در بام لپس، روشی منظم و گام به گام برای راه اندازی یک کسب و کار جدید ارائه کرده ایم که در این چارچوب، هم زیرساخت موردنیاز برای تولید یک محصول و هم نحوه بهره مندی از زیرساختی مناسب برای عرضه و خدمات پس از فروش آن محصول و ایجاد بازاری جدید، پوشش داده شده است. 

دلیل موفقیت کارآفرینان در راه اندازی کسب و کارشان چیست؟ ترکیبی از روح و مهارت.

 

ما در بام لپس به فرهنگی رسیده ایم که افراد را برای ایجاد و راه اندازی یک کسب و کار موفق تشویق می کنیم. این فرهنگ همان چیزی است که در سیلیکون ولی و شهرهای فناوری لندن و برلین وجود دارد. شرکت هایی که با بکارگیری اصول راه اندازی کسب و کار در این مراکز راه اندازی شده اند، اسطوره های دست نیافتنی نیستند. آنها مردمان واقعی هستند و هیچ تفاوتی با من و شما ندارند. 

بام لپس (اتاق های تجربه اندوزی) ابتدا این پذیرش را در دانش پذیران خود ایجاد می کند که «بله، من هم میتوانم یک کسب و کار راه اندازی کنم.» و به نوعی به ویروس کارآفرینی آلوده می شوند و به مزایای راه اندازی یک کسب و کار جدید باور پیدا کرده و فرهنگ کارآفرینیی را با تمام وجود می پذیرند و به طور خلاصه، لباس کار آفرینی به تن می کنند.

در اتاق های تجربه بام لپس، با برگزاری کلاس ها، رویدادهای فوق برنامه و برنامه های شبکه ای به مسیر توسعه مهارت های کارآفرینی گام می نهیم طوری که آموزه های کلاس و خارج از کلاس برای شما ارزش پیدا کند و به نوعی در این محیط با علاقه و تعهد بیشتری برای عملی کردن مهارتهای آموخته شده تلاش کنید. این امر در بام اپس به گونه ای تقویت می شود که شما به عنوان دانشجو در اتاقهای تجربه فعال تر شوید و آموزش در چنین شرایطی به مراتب پرثمرتر خواهد بود.

دستاورد مهم این چرخه، ایجاد ذهنیت گروه اجتماعی است. بطوری که وقتی در موقعیت های اجتماعی قرار میگیرید به طور طبیعی اقدام به ایجاد جو رقابتی در زمینه کاری خود کنید.

در اتاق های تجربه علاوه بر بهره مندی از تجربیات مربیان و اساتید با تجربه ما، از تجربیات یکدیگر نیز بهره مند می شوید طوریکه این یادگیری بخشی از هویت فردی و گروهی شما را تشکیل خواهد داد. 

چرخه موثر کسب و کار

 


 


مقالات مرتبط:

دیدگاه کاربران: